Kwalitatief gesprek en Social Talk?
Het praten op zich is een bezigheid die wij allemaal van jongs af aan hebben geleerd, in de meeste gevallen, van onze ouders.
Het leren praten gaat meestal als vanzelf. De sociale vaardigheden samen met het communiceren, hebben wij nodig bij het leggen van contact met andere personen.
In de beroepspraktijk sta je dicht bij de klant en is communicatie -verbaal en non-verbaal- in de benadering tot de klant belangrijk.
Het voeren van een kwalitatief gesprek is een ander verhaal dan het voeren van een gesprek in de zin van een ‘social talk’.
Prima, het voeren van een ‘social talk’ hoort er zeker bij en daarmee toon je belangstelling ten aanzien van je klant!
Zeker zo wenselijk is het voeren van een kwalitatief gesprek o.a. door de aandacht te vestigen op het geven van een effectief advies! Het is belangrijk dat de professional exact weet wat de klant nodig heeft. Daarmee bereik je dat de klant met een tevreden gevoel weggaat en ook terugkomt!
Geef de klant het gevoel dat je goed luistert en dat er een welgemeend advies wordt gegeven, de klant voelt zich daardoor gerespecteerd en serieus genomen.
Haal jij het beste eruit wat erin zit?
Is het voeren van een ‘social talk” en een effectief, kwalitatief gesprek nuttig? Ja!
Ik adviseer:
Social talk? Ja!
Deskundig advies? Jazeker!
Tevreden klant? zeker weten!
D O E N!
Wil je meer weten of leren over dit onderwerp?
Ga naar de Homepagina en klik op contact.
Groet,
Annemarie
1 comment for “Communicatieve vaardigheden”